Alla inlägg under maj 2011

Av Marie - 24 maj 2011 10:17


   

 

Av Marie - 22 maj 2011 07:23

Då är det söndag igen...känns som att allt bara svichar förbi...det är igen å igen å igen sällan nått nytt...fast ja e ganska nöjd ändå....jag verkligen längtar till fredagen nu...då vi ska till Vemdalen...å få va med dom stora barnen lite...ska på utvecklingssamtal för Mikael oxå!

I samma andetag som jag längtar så har jag en ångest över att åka ...men det är för att det är årsdagen på pappa samma helg 



I helgen ska vi hålla på med ved åt mamma jag hoppas det är soligt å fint då!









                                                  
                              

Men idag vet jag inte vad som händer inte än iallafall 


  

Nu har jag inte tålamod att sitta här längre å skriva...kommer mer sen kanske..

Av Marie - 21 maj 2011 09:57

Solen skiner så idag blir det grillat     Har marinerat ren ytterfile...sen har vi nån äklig potatisgratäng som Matte gillar...köpt....säger egentligen allt....blää men jag ska göra råstekt potatis till mig...mumma...lite sallad....till efterrätt tänkte jag göra nån vaniljpannacotta med färska jordgubbar  


Vi har ju oxå bjudit svärmor vilket vi ofta gör...mysigt att hon kommer och umgås med oss....tycker jätte mycket o henne!


Nu måste jag titta till kakan ja har i ugnen som jag tänkte bjuda granna på alltså inte närmsta granna utan Maria granna i nästa hus 





Hoppas solen skiner hela helgen och nästa helg när vi ska till vemdalen....

Av Marie - 20 maj 2011 07:29

Ja men då så...då var det fredag igen..tiden går underbart fort ibland...bara en vecka kvar tills jag är med mina stora fina barn....fast jag önskar jag slapp den helgen speciellt söndagen.....morsdag jävla skit dag.....DET är årsdagen på pappa...på jävla morsdag...skit kul eller not! visst söndagar brukar vara skit dagar för det är oftast resdagar när barnen ska tillbaka till deras pappa och skolan:(

Som sagt nästa fredag åker vi till vemdalen..enda positiva är att få träffa å vara med mina älskade barn!


Jo just det god morgon på er   När jag tittar ut genom fönstret så ser det lovande ut...sol och blå himel...än så länge....kanske ska man ta en promis ner till parken idag...hmm ja vi får väl se hur det blir...Nu ska vi fika lite så man blir mätter å glader!



Ha en underbar dag!! med massa     

Av Marie - 18 maj 2011 21:00

Ett årsdagen börjar närma sig....det är snart ett år sen pappa gick ner å satte sig i soffan men en fanta flaska i handen......där i soffan som han alltid satt...i sin rutiga röda uppknäppta skjorta å blåa jeans.....när jag väl kom dit så trodde jag först att dom skojade för han satt ju där han alltid brukade sitta inget var annorlunda för utom att han hjärta inte slog längre...han var inte längre hos oss....


Jag har inte kunnat sörja honom och kan det inte riktigt än heller för jag har väl inte accepterat det än...det är svårt att göra det för när man åkte dit å hälsade på så såg man inte honom speciellt mycket förutom när han tittade på tv eller till middagen....oftast gömde han sig i rökrummet eller låg å sov på soffan....och dom gånger han var framme som mest var när han var full och då hatade jag han mer än allt annat på denna jord..då var han INTE min pappa...men jag försöker minnas dom gånger han var nykter och ändå var med en...vilket inte hände så ofta....

Av Marie - 17 maj 2011 07:21

Då sitter man här ensammen igen då...karln på jobb å Bassas på dagis....men vadå har ju fullt upp ändå....måste tvätta plocka ihop ALLA leksaker och gå igenom å kasta sånt som e trasigt nu när Basse inte är hemma....

Sen måste jag sitta i telefonen ett tag idag å ringa runt...bläää men det måste göras.. måste ringa NPF, arbetsförmedlingen har för mig att det var nått mer...grr va less jag är på minnet nu...glömmer hela tiden mer än vanligt   men det kan ju ha att göra med att ett-års dagen är på ingång....snart ett år sen pappa gick bort.....

Och det känner jag mig FAN inte redo för, har nog inte accepterat det än 




  

Nu ska jag fortsätta med mitt...jag hoppas att vädret blir bättre tills Bassas kommit hem så vi kan gå ut lite!

Av Marie - 16 maj 2011 22:57

 

Presentation


I'm a mother of four awesome kids in the age of 13, 12, 7 and 3, two girls and two boys.
I myself is 33 here in sep.
I'm married seen two years back...
I got my ADHD diagnos in the spring at 2009 it been a journey that's not over yet..I still learning

Fråga mig

0 besvarade frågor

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Tidigare år

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards